Tuesday, April 12, 2011

masih aku terasa: a little too much....

if you don't hold on to something, you'll fell for everything.. (sucker punch)




assalamualaikum and hello there...
dari minggu lepas aku tertanya - tanya tentang satu pernyataan:


"kadang - kadang tak berbaloi buat baik dengan sesetengah orang..."

ayat yang makan dalam. simple but sweet (motipp!!)
semalam geng selipar jepun aku cakap sesuatu. sesuatu yang ditelan pahit, dibuang sayang. aku memang tak boleh hidup tanpa geng - geng aku. hmmmm... ~ sigh ~

aku sedar, kadang - kadang kita cuba memaafkan keterlanjuran kawan kita. atas dasar persahabatan, atas sebab sayang seorang kawan. masih memaafkan walaupun telah basah pipi ini. memerima dan terus menerima segala yang buruk tanpa secebis pun merasa  kebaikan. hanya menjadi yang terakhir padahal sahabat kita utamakan. tapi persoalannya disini:  berbaloikah?

it takes two to tango, kalau bertepuk sebelah tangan takkan berbunyi. dalam persahabatan ni bukan hanya menerima tapi juga memberi. don't just sit there an expect others to give you everything. paling penting dalam persahabatan ialah ingat - mengingati dan keikhlasan. jangan hanya iklas tapi jauh. 
bayangkan bila duduk semeja, saling tak bertegur. bila dalam satu kelas, saling menjeling. walhal dulu dialah sahabat paling rapat. cuba bayangkan, kawan tu tengah bengkek dengan kita pastu kita wat tak layang je dengan dia. dah la tu siap cakap ala tak guna ajak dia, tak de function pon. pergh!!!! menitik air mata kawan tu dengar. kok ye pon ko terasakan.. bak kata adam, agak - agak la weee!! 


benci mana pon kita pada kawan kita, ingatlah saat manis kita bersama. pegang kuat pada sebab pertama mengapa kita berkawan. berilah, jangan hanya menerima. hargailah kalau tak mampu menyanjung. sebab kawanlah yang menjadi cermin diri kita. You may know a man by the company he keeps.


what i want right now?
i want not to want them....
i've  a little too much.


0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter