Friday, March 25, 2011

true Q: pretty ugly..

Hari nie aku panas ati sikit sebab aku rasa macam terhina. Ok fine! Bukan macam tapi memang! Yes aku rasa terhina. Satu statement telah membuatkan aku sentap sesentap sentapnye! Pernyataan yang sememangnya hakikat... Gini cite dia..
 
Ada satu hari tu aku dengan geng kerik aku kluar gi minum.. Serius kesian dekat dia sebab bila aku lapar je aku cari dia. Kema, ummi, mira, yufi tah berape ramai lagi yang selalu jadi mangsa temankan aku makan. Padahal aku bukan makan sangat pon sebenarnya.. Pasal pas aku makan bukan wajib sedawa tapi wajib muntah. Sadis cite nie...
Hello miss Q!! Side track again..
Ok back to the future.. Tengah- tengah aku makan tibe tibe aku terasa getarnya. Terkeluarlah statement panas, mendidih n kontroversi. 'lelaki cuma cari perempuan yang cantik je'
say what?????
Pergh.. Gua dah panas dah...
Seriously guys?
Are you kidding me!
Tibe-tibe terdetik dibenak aku...
Sape yang letak penanda aras cantik tu??
Kau??
Aku??
Atau juri malaysia's most beautiful??
Hmmm....
Weeee... Cantik tu benda?? Anak sape?? Macam mane??
Kata cik MiMi.. Cantik tu macam cinta.. SubStrak.. Subjective + abstract..
Beauty lie in the eye of the beholder. Pada aku cantik dah kalau dia cakap tak mencarut. Cantik dah kalau dia tak suke tikam orang dari belakang. Cantik kalau dia tak merokok. Cantik kalau dia pakai sopan. Cantik kalu dia sayang mak ayah. Cantik kalau dia hormat orang. Cun sudah kalau dia tak gedik mengada- ngada. Cun saja kalau tahu masak sikit - sikit.. hahaha.. Mesti korang kata senangnya nak nampak cantik depan aku.. Jawap aku senang... Tak perlu jadi perempuan melayu terakhir depan aku untuk nampak cantik. Cukup jadi diri sendiri. Yup! Be who you are, say what you want coz those who mind doesn't matter and those who matter doesn't mind..

Aku tak paham la. Macam mana yang baru betul - betul cantik? Adoiyai... Sakit dada aku memikirkannya.. (chillex la miss Q!bukan masuk exam pon!)

Apa gunanya kau berlebih besar.
Tiada hodohnya kau kurang jelita.
Kerana apabila kita selami,
Sempurnakah kau didalam hati?
Tiada bezanya tinggi atau rendah.
Kau tetap manis walau tak secerah.
Terimalah bagaimana kita dicipta,
Didalam diri pastikan sempurna!

Adalah motipp kalau kita hanya cari yang cantik. Gi bukak google search cari orang yang cantik. Pastu tanya diorang. 'Couple yok!' Mesti diorg tak nak punye. Unless korang matlutfi90 ke.. The other khairul ke.. Zaxx in the house ke... Hahaha.. Gini la.. Allah pon dah janji lelaki yang baik untuk perempuan yang baik and vise versa. Bukan lelaki yang handsome untuk perempuan yang cun. Bukan2.. So?? Renung - renungkan dan selamat beramal!


Pesanan buat jejaka- jejaka diluar sana. Memang kami bukan secantik siti nurhaliza, tak sejelita rozita mahupun semanis heliza. Tapi nilailah kami sebagai kami. Yes! Kerana yang cantik itu pasti pudar. Namun aku pasti yang tetap akan tinggal ialah perasaan yang indah..
Ok mesti boys and guys yang bace entri nie akan kata aku berat sebelah sebab aku girl. Haruslah aku baking girls kan. Nope. I'm liberal. Yes, i agree with you guys. There are also girls that search for hansome and good looking boyfriends.  so it equal and normal. We want a perfect partner but note that, we dont come to love by finding a perfect person but by loving an unperfect person perfectly. Beautifully unperfect!
 
To my sweetheart.. Saya tak cantik macam girl lain out there sebab saya tak suka make up nie sume.. Hidung saya tak mancung, mata saya tak bulat...(weee.. Bakpe aku kutuk diri sendiri nie! Motipp...) Tapi saya boleh jadi cantik untuk kamu.. Just for you.
 
Doa aku.. Tuhan kirimkanlah aku kekasih yang baik hati.. Yang mencintai aku apa adanya... Amin.

0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter