Sunday, January 23, 2011

kawad & kawan...


السلام عليكم

mood: happy
physical condition: not really good
health: headache & leg cramp.

hai kawang - kawang, hari nie saya ade 2 benda yang saya nak share dgn you olz semua. so macam biasa la, pilih satu antara dua. nak yang positif ke yang negatif dulu? nak good news ke nak bad news?? Cepat pilih, satu singgit!! Koya je hmm... tak pe la. ikut aku la. kalau ikut korang memang sampai sudah tak decide.

so we start with the good one.

yang bestnye? mesti la cik J kawadkan!!! (cakap sambil senyum, then letak tangan kat dada pas tu mata pandang atas aka budaya sindir menyindir) tak jugak la.. best je kawad tu sebenarnye cume bila aku tak sihat and sakit kaki, aku mulai la merasai ketensionannye! Hmm.. ok la sebab aku rase enjoy sangat weekend nie walaupon hakikatnye i start this weekend with tears falling down my cheek.. sob.. sob.. sampai hati kamu wat saya macam nie.. oopppsss!!! Dah lari topik la.. sori sori!!

Weekend nie di-spend-kan dengan ‘lepakchill’ dengan kawan – kawan.. pas tu ake dapat geng baru yang tak berape nak baru la..

~ to my new geng, saya tekankan disini, saya meRINDUI saat anda belum mengenali suksis ye!! Saya tekankan, SANGAT MERINDUI.~

Pas tu best la sebab ramai giler supporter aku yang selalu bagi kata – kata perangsang disaat diri nie lelah dan terjatuh. Thanks a lt you guys. You make me feel like a superstars power ranger pink again!! Nasihat saiz kasih sayang anda amat saya hargai!! Luv u very much la!!!!! Muah, muah, muah...

*******************************************************

Sigh >_<

Part yang tak berape nak best untuk di ungkit, dikenang, dicerita , dingumpat , mahupun dibuat status FB mahupun twitter. Bukan ape, takut menyinggung mane2 pihak. Tapi nak wat macam manakan, tetapi kena story kat hangpa semua supaya hangpa2 nie semua tak mencontohi mereka nie ok! Faham skuad?

Isu 1: kawan biar ikhlas..

~ title jelas dan nyata tak skuad? Bagus! Kalau kite berkawan dengan orang nie, tak kiralah ape pangkatnye, berape banyak sekali pun hartanya, siapa pun dirinye, apa pun kawan kita sekali tu, tapi kita berkawan dengan dia tu biarlah ikhlas. (berape banyak pon dah!!) Sebab adalah satu penghinaan buat diriku seseorang andainye dia tahu yang semua orang berkawan dengan dia disebabkan something. Sejujurnya, diri nie sering terasa yang orang berkawan dengan aku sebab they want something from me! (koya, nak cakap diri sendiri cantik, glamour n genius la tu!) not like i have something big nor special to offer then is just that they have they own agenda when it comes to be friend with me. Ok fine!!

Isu 2: ungkit mengungkit

~ isu nie macam kudis tau. Makin kita kopek, kita garu memang la sedap tapi makin merebak (dah2 jangan sok suci! Korang mesti tau nikmatnye bile kire garu kudis/ tempat gatal tu kan!) aku belajar dari seorang kawan (credit to cikgu nadia) let past be past though it is so hard to forget, but at least you can do is forgive. Hmmm.. i know it is easy to say then done but believe me, when you have forgive, it does help you to forget.

Benda dah jadi barang orang, dah jadi sejarah tolong la jangan ungkit. Yes i know if we don’t learn anything from history, we’ll learn nothing. However, the main point here is to learn from it, not bring back the past issues!! The book is still unwritten. We still have a very long way to go.

Be thankful 4 every break in your heart, be grateful 4 every scar, Some pages turned, Some bridges burned, But there were lessons learned .

Isu 3: heart matter.

Yang nie la yang wat aku paling panas sepanjang minggu nie. Mula2 kepada makhluk2 yang tak tahu cerita ape2. Please, please & please dont do any speculation or assumption ok!! Dont act like you know everything about me.

You can say anything about me, as you please.. you can look at me the way you want to, whatever it is.. it's not gonna hurt me or break me. bcoz i am what i am, n dats something you can never be!!

Next to that person. Ok i understand that you are stupid shy (obviuosly!!). but what the heck man??? Why can’t you just understand my signal?? Is it too hard to catch the sign? Ok fine you are trying to play – hard - to – get. Fine!! We’ll play the game your way. Next time you talk to me, you’ll personally get this from me! DO I LOOK LIKE I CARE?? Aargh.... you are driving me crazy!!

Sekian sahaja suke suki aku minggu nie..



0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter