Saturday, January 15, 2011

antara cinta dan kasih.

haaalllooo....

mood ayat - ayat cinta tengah naik. bukan sebab tengah dilamun cinta. jauh sekali sebab teringatkan seseorang. mood ini datang spontan disebabkan oleh hijau kuning. korang tak tau ape tu hijau kuning?? ish3.. tak patut.. memang x patut... kelab penyokong hijau kuning? pon tak tau.. malas la nak terangkan.. cari sendiri dekat youtube ke, google ke, malas sangat tanya la sape2..


baik la kanak - kanak ribena sekian, ari ni Miss Q will explain to you my definition of love. i want to stress here, it's MY definition ok!! it can be right or a little out of context but it's my love. so just read!

pernah dengar lagu aishah, antara cinta dan kasih? tak pernah??? tak pe, aku pon baru dengar tadi. huhuhuhu...

Walaupun kau bukan kekasih
Namun bukan sekadar teman biasa
Hadirmu membawa cahaya
Di hati nan terluka
Di antara cinta dan kasih
Apakah ada jurang pemisah
Hadirmu membawa cahaya
Di hati nan terluka... oh sayangku

lebih kurang macam nie la lirik dia.

pernah perasaan tak:

- depan orang yang kita cintai, musim winter sonata tu akan jadi musim spring yang indah. bunga - bunga berguguran. hua!!!
- depan orang yang kita suka plak musim sejuk still musim sejuk bezanya best sebab kita enjoy gitu..


> depan orang yang kita cintai jantung kita akan berdegup kencang. ala macam lagu dangdut tu ' bergetar jantung ku mendengarkan namamu'
> depan ore yang kito suko plop, kto raso sene sokmo. gapo?? sebab kite tau enjoy je..


~ bila kita melihat ke dalam mata orang yang kita cintai, mata kita akan berkaca - kaca. merelip- relip macam shah rukh khan dalam cite mohabatein tu..
~ bila kita melihat ke dalam mata orang yang kita suke plak, kita akan nampak tahi mata je... huhuhu.. tak de la.. acah mak enon. kita akan senyum je la. sambil dalam hati cakap "yeye, dia tengok aku!!", dush!!


* depan orang yang kita cintai, setiap kata - kata tu lahir dari hati yang luhur, jujur, tulus dan yang sewaktu dengannya..
* depan orang yang kita suke?? just kata - kata, kadang - kadang it was made to create a conversation.


# kalau orang yang kita cintai itu menangis, kita akan nangis juga bersama - sama dia. pas tu hulur tisu suruh dia lap hingus sambil cakap dalam hati " selekeh betul pak we aku nie, pasal kucing mati pon nangis macam mati bini!"
# kalau orang yang kita suke plak, kita akan wat lawak bodoh bagi dia gelak balik sambil cakap all is well (style amir khan dalam 3 idiots)


perasaan cinta itu bermula dari mata sedangkan rasa suka tu dari telinga.

jika kita nak berhenti menyukai seseorang, tutup saja telinga.

tetapi apabila jika kita cuba menutup mata dari orang yang kita cintai, cinta itu akan berubah menjadi titis - titis air mata dan akan terus tinggal dalam hati kita (sebab tu orang tua - tua cakap karam dihati sape yang tahu..)

selain rasa cinta dan suka, ada lagi satu rasa yang lebih mendalam.

iaitu rasa sAyAnG....

rasa yang tidak akan hilang secepat rasa cinta, tak akan datang secepat rasa suka.

rasa yang takkan mudah berubah.

perasaan yang akan membuatkan kita rela berkorban ape saja demi orang yang kita sayangi.

rela menderita demi orang yang kita sayangi. andai bahagia bersamamu hanyalah untuk sementara waktu, aku rela derita merinduimu...

kerana cinta itu memiliki, sayang itu membahagiakan..

sayang hanya ingin melihat orang yang kita sayangi itu bahagia walaupon kita harus kehilangannya.




cinta, sayang, suka, minat whatever you call those feeling, treasure it well. because that's what show that we are human being. if we stop loving because we used to get our heart broken, well think again. it's ok to get our heart broken once or twice, because if we never use it, then we'll never get the feeling of to love and being love. someone, somewhere out there is meant to be for you!


apekah motif aku menulis benda alah dalam hati ade secret garden diatas nie?? hmm... sebab lately, orang suke tanye soal hati aku. sejak bila tah orang mula berminat tentang ape yang ade dalam hati aku nie, aku pon tak tau. so untuk soalan korang, sape yang ade dalam hati aku, biar aku je yang tahu. sebab kalau ramai - ramai tau nanti tak special la dia di hati aku. biar dia yang rasa getarnya (pergh klau cikgu bm aku dengar ayat aku nie memang tangkap syahdu la!).





2 kte2 hikmat..:

Ruza Hana

two thumbs up!!
caya la aqil!!

Miss Q

huhuhu...
aku cube membuktikan yg aku berperasaan bukan perasan!! huahuahua...

Post a Comment

m00d meter