Wednesday, January 12, 2011

anggapanmu..


السلام عليكم
ade orang tanye kenape blog saya nie macam diari je. banyak sangat luahan perasaan. tak macam blog orang lain. halu!! kalau aku nak ramai follower ke nak jadi famous ke aku wat macam blog orang lain tapi sekarang nie blog nie tentang kisah kasut. kisah aku! it's my blog, suke kasut aku la! nak heels ke flip flop ke boot ke... if it's your blog you can do what ever you want.my blog ok! remember that. susah - susah tak payah la baca. koya la mu nie!!


cite pasal anggapan orang nie. aku teringat pulak dekat seorang mamat bajet bagus yang aku lihat bersepah ditepi jalan (tengah benci tahap cipan dengan mamat tu) suke - suki je nak jeling jeling aku. ish... selisih malaikat 44. aku tau mamat tu memang tak suka aku dari mula. so?? suka ko la nak wat ape kan cume ingat satu bende la. ko tu pon bukan baik sangat. setakat jelingan manja ko 2. adoiyai!!

kadang2 bosan la dgn ape tanggapan orang pada kite...
kenape perlu letak tanggapan pada orang lain?
adakah awak perfect? (meminjam status tuan penasihatku)




malam tadi aku berdiskusi la sikit pasal tanggapan orang. kadang - kadang whether we realize it or not we tend to judge people. sometimes our judgement are cruel and bias. let say a girl who look so naive. people like her because they think she's a nice person but in reality, she is a very vicious person. hmm.. someone who dont talk much doesnt mean that person listen or any pay attention.

before passing judgement here are some guideline you can follow.

  1. keep an open mind.
  2. dont be influenced by other people.
  3. get ready to be blown away.
  4. dont simply judge by one or two incident.
  5. dont spread or listen to rumor.

just so you know, when the time come everybody is a critic themselves.

0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter