Friday, December 9, 2011

bila jiwa kosong tapi otak penuh...

assalamualaikum and hello there...

lately aku jadi juri. memerhati dan mengamati. aku duduk diam2, usha ape yang orang keliling aku buat, cakap and fikir. seronok sebenarnye!
lama2 aku jadi bingung.... sebab dalam otak aku nie pikir macam2...
bila ape yang aku fikir terlalu rumit untuk diluah, hati aku jadi kosong. aku tanam dalam2 setiap kata2 tu. bimbang jadi api yang meracun diri.
biarlah.. aku rela begini.
jiwa belum pernah mati merasa rindu sehebat ini....
mata belum pernah kering merasa sunyi sebising ini...
dia pesan: stop thinking too much. give up on things you just can't change. relax and breath... never take life too seriously sweetheart, it's not like anyone gets out of it alive.
ye la awak, kita sorang je yang sengal sebab suka diri sebelah kaki. tapi awak tau tak kenape? sebab kita perlukan awak untuk kita bersandar! harap maklum ye!

thinking too much about what others think of you, ultimately changed what you think of yourself.

korang mungkin tak faham apa yang pencinta kasut sorang nie cuba katakan. tinggi sangat ke tumit kasut dia sampai dah short wire dia? ke sebab sekarang dia dah start pakai flat gi class sebab tu dia weird macam nie??
musyhkil2....!! hahahaha...

saiz kasut lain2 beb!! mana mungkin korang mengerti...

satu je pesan tauke kedai kasut ni:
yang terbaik dari kita belum tentu yang terbaik untuk orang lain. yang tercantik untuk kita tak semestinya indah dekat mata orang lain. yang mampu kita lakukan ialah berikan yang terbaik, paling tak mencuba memberikan yang terbaik dalam setiap yang kita lakukan. biarkan ape orang nak kata dan fikir. satu2nya orang yang perlu kita puaskan ialah yang dekat atas sana untuk menilai kita. terpulang pada yang lain itu sama ada untuk menerima atau sebaliknya.

dah lelah mengata,
dah tak mampu merasa,
terserah pada yang maha esa..



nota-kaki-gajah: ye belog ini telah berhabuk, kasut nie telah outdated! tapi penantian itukan indah!

0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter