Monday, June 13, 2011

cer citer.... cer citer....


Jom kongsi cerita apa cita - cita kita.
Ingat tak masa kita sekolah dulu-dulu.. Yup zaman kita innocent dolu-dolu.. Hmm.. Ingat tak ade satu kad kuning yang isi info tentang progress and our family info.. Still remember?? Hmmm... Kalau tak ingat tak pe. Makna nya korang tu dah tua sebab dah lama sangat tinggalkan sekolah!
Ok.. Tadi aku cari kad appoitment doctor tapi jumpa kad kuning aku tu. Motipp mama simpan benda tu. Ha, dah dapat kat aku memang confirm, sah lagi sahih akan aku musnahkan! Huhuhu....

Gini, aku bila baca kad progress tu aku gelak sendiri. Mula-mula sebab dulu aku kurus kot. Sekarang berat mak ai! Malu nak ngadap cikgu aku yang lama-lama. Dah la semua tu geng and kroni mama... Dush! Kira ok la ade gak progress.

No duanya aku gelak sebab aku punya markah dulu. Mak ai... Bukan main best lagi. Bakpe la dulu aku rajin belajar sekarang tak? Hmmm... Musyhkil dibenak beta la.

Yang ketiga sebab aku tengok column cita-cita tu. Sedar tak sedar, walaupon hati aku cakap ' sumpah aku tak nak jadi cikgu sebab susah nak didik orang ' tapi sekarang aku dalam bidang pendidikan. Kerjaya kedua pilihan aku ialah police. Sekarang pon aku anggota suksis.

Then aku senyum suke suki sorang-sorang....
Nak tau kenape??
Sebab aku selalu focus untuk capai sesuatu tu. To ensure that i get what i want. Without realizing that sooner or later i'm gonna be there. I just need to prepare myself to be there. Tak paham? Takpe.. It takes me 22 years to understand.

Cer cite...

Ok. Masa sekolah dulu apa matlamat kita? Nak masuk U, betul tak? Bila dekat U plak apa yang kita nak? Nak dapat kerja yang bagus, right? Dah kerja? Nak kawin plak. Sedar atau tidak pada setiap individu tahap tu berbeza maksudnya bagus ke, biasa-biase je ke tapi flownye tetap sama.

Tapi bila dah sampai level tu sediakah kita dengan cabaran dan dugaan didalamnya? Hmmm.. Mesti tak kan. Normally what we face are usually beyond our expectations. But ready or not we have to face it. Masa tu la orang kata cultural shock. Hmmm...

The truth is we should not focus ourself on how to get what we want but to prepare ourself when we are there.

Life is full with suprises but that's life. 

0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter