Thursday, October 11, 2012

life as a teacher...

assalamualaikum and hello there...

tak semua orang suka kita.

mentera yang aku acap kali ulang saat kesabaran berulang kali diuji.
betul.. memang betul..
sebab bukan semua benda pasal diri kita, kita suka..

lalu aku tetapkan hati, lapangkan pemikiran. mungkin dalam sedar @ tidak aku menyakiti. jiwa yang rapuh, hati yang ampuh.

biarkan.
bukan aku tak peduli. tapi aku lelah.
lelah acap kali memberi peluang untuk yang tak pandai menghargai.

merajuk,
satu sifat baru yang aku amalkan disini.

jadi betullah.
kehidupan itu guru.
guru yang kejam.
memberi ujian dahulu
kemudian pelajaran.
namun,
dari kehidupan aku belajar sesuatu
sesuatu diluar buku
belum ada seorang guru yang bisa
menjawap tanya soalku
kecuali kehidupan.
dan kerna itu aku hidup
untuk belajar sesuatu
sebelum kembali
menghadap tuhanku...

~ams~


0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter