Tuesday, May 3, 2011

terbuang atau dibuang??



"I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you appreciate them when they're right, you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together."




assalamualaikum and hello there...

nak cakap pasal kawan la hari nie. KAWAN???? la pasal kawan lagi. asyik cakap pasal kawan je. tak boring ke miss Q?? hmmm.... nk wat guane. pakwe xde kan. eh, betul la! dia bukan pakwe kita. but someone special in my heart. sebab perhubungan tak memerlukan label. cukup kalau dia dan aku je yang paham. sebab dalam kisah kami hanya ada aku dan dia. hmmmm... so sweet!! hehehe... ok2 cukup psl 'dia'.

sambung citer pasal kawan. hmmm.... pernah tak berada, bertenggek, berenang, menyelam ke, ape2 la dalam situasi dimana kita rasa serba salah? hmmm... antara hati aku dengan hati ko (kawan kita nie la). hmmm.... dari zaman tok kaduk lagi aku dah dibagitahu bahawasanya susah nak puaskan hati orang. (termasuklah hati kita sendiri). bagi contoh la macam kita ada kawan yang suka hiburan ke jalan2. kita nie plak jenis yang duduk rumah. tak ke kes nanye klau kita keje nak ngikut dia je kan!

aku pernah cakap dengan kema jamil, anak tiri aku " cara terbaik untuk mengekalkan satu persahabatan tu ialah dengan meletakkan sedikit gap (orang kampung aku kata jurang, bukan jenama gap 2!). sebab kalau kita selalu jumpa pon akan lama2 jadi gaduh, tak puas hatilah."

kadang2 dalam hidup nie kita kena pikir jugak tentang orang lain. yup! orang lain. ok, fine ko pandai aku pakai dadu jawap soalan. i'm cool with that. tapi tak perlu kot ang suka2 hati je men atur2 hidup orang. yes, sebab tindak tanduk kita akan buat orang sekeliling kita rasa macam diaorg nie cuma menumpang je dalam hidup kita. kalau setakat gaduh rebut rumah ke, assignment ke. ala... bende ciput je la. chillex k!!!
kadang2 kita rasa macam kita terbuang tapi sebenarnya kita yang membuang. kita lakukan sesuatu tanpa sedar yang kita dah sakitkan hati orang lain. kata2 itu lebih hebat dari bom atom mahupun baz00ka ye!

1.sedar diri. dengan siapa kita bercakap.
2. jagalah tutur kata kita.
3. gunakan kata2 yang manis (mata keatas, tangan didada... hehehe gurau je!)
4. cuba jangan emosi sangat.
5. bende kicik may0ng jangan kecoh2. (tok sah ya ngadu dekat lecturer bagai. babe, ko dah tau bangka kot!!)


kurangkan kontroversi, tingkatkan prestasi.... gunalah nokia c3!!!

hehehehehe....



0 kte2 hikmat..:

Post a Comment

m00d meter